Postanowiłem zebrać podstawowe informacje przydatne dla modelek i modelki. Adresy agencji, przykładowe pozy, porady.
Odwołanie zgody na rozpowszechnianie wizerunku. Zbiór informacji dotyczącej tej problematyki znajdziesz w dziale: dla modelki/modela.
słownik:
- agencja-matka – pierwotna agencja modelki
- agent – osoba, która reprezentuje modelkę
- akt – rodzaj zdjęć przedstawiający nagie ludzkie ciało
- barter – bezgotówkowa forma wynagrodzenia, rozliczenia usługi/produktu
- beauty – rodzaj zdjęć, której celem jest
- bookier – pośrednik pomiędzy modelką, a klientami, pośredniczy w ustalaniu szczegółów współpracy
- casting – spotkanie, na którym dokonuje się modelki do pokazu mody lub sesji
- casual – luźny, nieformalny ubiór osoby
- edytorial – zbiór zdjęć z sesji fotograficznej np. fashion
- fashion – rodzaj zdjęć, ma na celu prezentacja odzieży, a nie modelki
- glamour – rodzaj zdjęć przedstawiających atrakcyjność modelki
- polaroidy – zbiór zdjęć prezentujących modelkę w sposób naturalny
- portfolio – zbiór zdjęć modelki lub fotografa/fotoreportera prezentujący jego dorobek zawodowy
- sesja portretowa/portret – rodzaj zdjęć, prezentujący osobę
- scout – osoba poszukująca modelek dla agencji
- sesja komercyjna –sesja zdjęciowa, w której modelka otrzymuje wynagrodzenie za prawo korzystania z wizerunku
- sesja testowa/ testy – sesja zdjęciowa, zdjęcia prezentujące modelkę
- wybieg – podłużna scena, prowadząca w głąb widowni, która służy najczęściej do prezentacji kolekcji mody
Przykładowe pozy możesz pobrać TUTAJ
Co to jest portfolio?
Portfolio jest zbiorem najlepszych zdjęć prezentujących daną modelkę/modela. Jest podstawą do zrobienia pierwszego pozytywnego wrażenia i przepustką do zdobycia zleceń komercyjnych.
Jakiego portfolio potrzebuje modelka/model?
Jest wiele opinii na ten temat. Moim zdaniem najlepiej, aby znajdowały się w nim aktualne zdjęcia typu:
- polaroid,
- zdjęcia pozowane: portrety oraz całej sylwetki.
Dodatkowo można umieścić zdjęcia stylizowane. Warto także umieścić aktualne wymiary osoby na końcu oraz kontakt.
Jakie zdjęcia powinny znajdować się w portfolio?
Po pierwsze polaroidy.
Nazwa wzięła się od aparatu Polaroid, którym to robiono zdjęcia modelom i modelkom w agencji. Cechą zdjęć z tego aparatu jest to, że zdjęcie jest naturalne, bez postprodukcji. Odzwierciedlają naturalny wygląd. Zjęcie było gotowe od razu po wykonaniu. Był to materiał do porównania modeli.
Po drugie zdjęcia z sesji fotograficznej.
Tutaj jest dowolność. Mogą być to zdjęcia w kolorze czy czarno-białe. Wykonane w studio lub w plenerze. Najistotniejsze jest to, aby zdjęcia przedstawiały osobę w najlepszy i różnorodny sposób, a ich postprodukcja nie niszczyła końcowego efektu.
Dodatkowe elementy portfolio.
Warto dodatkowo umieścić aktualne dane kontaktowe np: numer telefonu czy adres e-mail oraz miejscowość, w której jesteśmy dostępni na codzień. Czy to agencji, która prezentuje daną osobę czy bezpośrednio do modelki/modela.
Zachęcam także do przeczytania artykułów na temat: